Przed podróżą - poradnik
- Zbiórka przed wyjazdem/wylotem
Na 24 godziny przed wylotem lub wyjazdem , każdy klient jest zobowiązany do potwierdzenia godziny odlotu/odjazdu. Odprawa podróżnych na lotnisku rozpoczyna się na dwie godziny przed odlotem. W dniu wylotu należy zgłosić się do stanowiska odpraw touroperatora na lotnisku, gdzie wydawane są dokumenty podróży (bilet lotniczy i voucher hotelowy). Bilet
lotniczy obejmuje przelot tam i z powrotem. Jeżeli podczas odprawy na lotnisku otrzymacie Państwo od razu bilety w obie strony, należy zachować bilet na drogę powrotną.
Powrotne godziny wylotów i zbiórki są podane na tablicy informacyjnej w hotelu, w którym Państwo przebywacie.
- Paszport/dowód osobisty
Przy wylotach do krajów Unii Europejskiej, aby przekroczyć granicę należy okazać się jedynie dowodem osobistym. Natomiast w przypadku krajów spoza Unii potrzebny jest paszport, w wielu krajach ważny co najmniej 6 miesięcy.
- Bagaż
Dopuszczalna waga bagażu podróżnego wynosi 15-20 kg w zależności od
przewoźnika plus 5 kg bagażu podręcznego od osoby (każdy dodatkowy kilogram
bagażu podlega opłacie dodatkowej). Przewóz sprzętu sportowego objęty jest
dodatkową opłatą i musi być zgłoszony z minimum tygodniowym wyprzedzeniem. W
przypadku zaginięcia lub uszkodzenia bagażu Klient zobowiązany jest do niezwłocznego
poinformowania o tym fakcie reprezentującego touroperatora pracownika opiekującego się grupą na
lotnisku. Zostaną Państwo poinformowani o dalszych procedurach postępowania.
- Przelot
Pierwszy i ostatni dzień imprez z transportem lotniczym bywa często przewidziany wyłącznie na przelot, a przeloty mogą odbywać się w godzinach zarówno wieczornych, jak i nocnych. W przypadku zmian godziny wylotu w związku ze specyfiką połączeń czarterowych będą Państwo niezwłocznie o nich poinformowani.
- Catering
Posiłki na pokładach samolotów czarterowych są zazwyczaj za dodatkową opłatą. Inaczej sytuacja wygląda, gdy korzystają Państwo z lotów rejsowych.
- Transfer z lotniska do hotelu / z hotelu na lotnisko
Po przylocie do docelowego kraju na lotnisku czeka na Państwa rezydent, który skieruje Was do autokaru, którym nastąpi przejazd do miejsca zakwaterowania. Podobnie w dniu powrotu, autokar z hotelu zawiezie Państwa na lotnisko.
Rezydent
Czyli przedstawiciel touroperatora, będzie obecny podczas dyżurów w hotelu. Na początku pobytu zorganizuje spotkanie organizacyjne, na którym opowie o kraju, w którym Państwo się znajdujecie, o hotelu, miejscowości. Zaproponuje również udział w wycieczkach fakultatywnych. Podczas pobytu pomoże również przy rozwiązywaniu ewentualnych losowych problemów.
- Animacje
Animacje zarówno dla dzieci jak i dorosłych prowadzone są zazwyczaj w okresie od 15 czerwca do ok 15 września. W pozostałych terminach leży ona w gestii hotelu. Szczegółowe informacje dotyczące programu animacyjnego znajdują się na tablicach ogłoszeń w hotelach.
- Napiwki
Istnieje ogólnie przyjęty zwyczaj wynagradzania obsługi hotelowej, przewodników, osób sprzątających itd.
Zalecamy:
- Szczególnie w pierwszych dniach pobytu w nowym kraju zalecamy ostrożność zarówno w piciu jak i jedzeniu, ponieważ lokalna flora bakteryjna różni się zazwyczaj od tej, do której jesteśmy przyzwyczajeni w Polsce.
- Wszelkie wartościowe rzeczy, a w szczególności pieniądze, czeki, biżuterię prosimy przechowywać w sejfie hotelowym.